Gör som andra nöjda kunder – välj Hyrexperten som leverantör till ditt evenemang.

Välkommen att kontakta oss på bokning@hyrexperten.se

FAQ  –  Frequently Asked Questions

 

 

Finns era tält uppställda så jag kan se hur de ser ut?

 

Vi har en lagerlokal där våra tält finns, men vi har tyvärr ingen utställningsverksamhet där våra tält är uppsatta.

Kan det verkligen bli festligt att ha ett bröllop eller en fest i ett tält?

 

Golv, kristallkronor, böljande ”takhimlar”, vita dukar och kandelabrar på borden ger garanterat ett mycket festligt och överraskande intryck.

 

Kan jag sätta upp tältet själv?

 

Hyrexperten vill försäkra sig om att tältet monteras på ett korrekt och därmed säkert sätt. Därför har vi valt att själva ta ansvar för uppsättning och nedtagning.

Tål tältet en ordentlig regnskur?

 

För din säkerhet och komfort  har vi valt proffsiga tält som  är tillverkade av PVC.  PVC-dukar  är till skillnad från billigare PE- dukar  tillverkade för att  tåla både regn och blåst och våra tältdukar har en tjocklek på hela 650 g/kvm.  De är också flamsäkra.  Vi rekommenderar dig att kolla vilken kvalitet  tältdukarna har innan du bestämmer dig för en leverantör.  Kvalité lönar sig.

Kan vi  grilla i tältet?

 

Nej, det får ni inte göra. Grillning ska ske på behörigt avstånd  från tältet.

Hur högt är tältet

Nockhöjden på tältet är 3,30 m och siddukarna är 2,20 m höga.

Jag ska hyra bord, stolar och bänkset. Kan jag hämta  varorna på ert lager?

 

Javisst, det går utmärkt att både hämta och lämna tillbaka vid vår lagerlokal. Vi bestämmer bara en tid som passar.

 

Vilket ansvar har jag när jag hyr er hoppborg?

 

Den som hyr hoppborgen har ansvar för skötsel och tillsyn under hyrestiden. När hoppborgen är uppblåst måste en vuxen ha tillsynsansvar.

Kan jag utöka ett av era paketerbjudande med andra produkter?

 

Självklart.  Det är dina önskemål som styr och vi vill göra allt vi kan för att du ska känna dig nöjd och få ett bra evenemang.

Hur ser ansvarsfrågan ut om något förstörs under hyrestiden?

 

Hyrestagaren har det fulla ansvaret under hyrestiden och är ersättningsskyldig  om något förstörs/skadas. Produkterna ska lämnas tillbaka i samma skick som vid utlämnandet.

Har Hyrexperten någon ansvarsförsäkring?

 

Ja, Hyrexperten har en ansvarsförsäkring.

Kan jag dela upp betalningen?

 

Vår policy är att betalning  sker direkt på plats, kontant eller via Swish . Alternativet är att betala via bankgiro senast tio dagar efter att du fått fakturan.

Vad händer om jag avbokar?

 

Det  utgår ingen avgift om avbokningen sker tidigare än 14 dagar innan  överenskommen hyrdag. Avbokning 1-2 veckor innan avtalad hyrdag ersätts med 25 % av hyreskostnaden och vid återbud 1 vecka eller senare innan avtalad hyrtid ersätts Hyrexperten med hela kostnaden.  Avdrag görs för ev. transportkostnad som ingått i offerten.

I priset ingår uppsättning, nedtagning och iordningställande av hyrobjekten. Vad kostar utkörningen?

 

Kostnaden styrs  dels av avståndet från lagerlokalen till hyresplatsen (Lidköping),  dels av om ett eller två transportmedel krävs för utkörningen.

Milkostnaden är 60 kr/mil

TVEKA INTE ATT KONTAKTA HYREXPERTEN OM DU HAR YTTERLIGARE FRÅGOR

HYRESVILLKOR HYREXPERTEN 

 

Hyresperioden avser den tidpunkt då utrustningen överlämnats av uthyraren och löper till dess att utrustning återlämnats /hämtats av Hyrexperten.

Hyrexperten har ansvarsförsäkring

Hyresgivaren ansvarar för att hyresobjekten är i det skick som anges på hemsidan

Hyrestagaren är ansvarig för skada på och/eller förlust av hyrd utrustning under hyresperioden. Vid ev. skada/förlust av hela eller delar av utrustningen ska  hyrestagaren ekonomiskt ersätta Hyrexperten för reparation/nyinköp och meddela Hyrexperten att skada/förlust inträffat.

Avbokning

Om avbokning sker 14 dagar innan hyrestidens början utgår en kostnad på 25% av hyreskostnaden och om avbokning sker 7 dagar eller senare betalas hela hyrkostnaden.  Avräkning sker för ev. transportkostnader som ingått i avtalet.